Helista meile 9-18 +372 5661 6927
Oleme avatud: E - R 9-18

4 asja, millega iga autoomanik enne suve tegelema peaks

Auto omamisega kaasnevad kindlad rutiinsed hooldustööd, et hoida enda neljarattaline kenasti töökorras ja probleemivaba. Tihtipeale hakkavad autoomanikud probleemidega tegelema alles siis, kui need endast juba märku on andnud. Tegelikult tuleks rikete ja muude tehniliste murede vältimiseks teha ennetavaid samme.

Et ükski tähtis hooldustöö tegemata ei jääks, oleme välja toonud paar olulist asja, mida enne suve saabumist võiks kindlasti üle kontrollida.

Vaata üle vedelikud

Vedelikke on autos igasugu erinevaid, kuid kaks peamist – õli ja jahutusvedelik – millele tasuks tähelepanu pöörata. Õli on üks ütlemata tähtis komponent mootori töös, mis saab võrdlemisi palju vatti just talvistel külmadel perioodidel. Just seetõttu on mõistlik vana talvine õli juba enne suve vahetada värske vastu välja.

Järgmiseks tuleks kindlasti üle kontrollida jahutusvedeliku tase ja selle süsteem. Jahutusvedelikul on eriti oluline roll just nimelt suvisel ajal, kui ilmad on soojemad ja mootorit väline õhk ei jahuta.

Jahutusvedeliku vahetamine ei ole küll reeglina iga-aastane tegevus. Sellest hoolimata soovitatakse iga aasta lasta jahutussüsteem üle kontrollida, et seal lekkeid või muid rikkeid poleks. Probleemse jahutussüsteemiga ringi sõites on tagajärjeks tihtilugu mootori ülekuumenemine, mis võib kaasa tuua üsnagi kopsakad remondiarved.

Pidurid ei ole olulised ainult talvel, vaid ka suvel

Suvisel ajal ei pöörata sageli auto piduritele niivõrd palju tähelepanu kui talvel, sest teed on üldiselt kuivemad ja suurem libeduseoht puudub. Ideaalis võiks lasta sõiduki pidurid üle vaadata vähemalt kaks korda aastas – enne talve ja kevadel.

Üks asi on kindlasti turvalisus, kuid hooldamata pidurite tõttu võib kannatada saada ka sinu rahakott. Levinud on näiteks olukord, kui autole jääb sõidu ajal õrnalt pidur peale, mille tagajärjel hakkab sõiduk ka rohkem kütsust tarbima. Sageli ei ole me sellest isegi teadlikud.

Ka äsja vahetatud pidurisüsteem võib olla praak või mõnel muul põhjusel kiiremini kulunud. Sestap soovitatakse ka neid regulaarselt kontrollida.

Soojade ilmadega kasutame rohkem kliimaseadet

Auto kliimaseade on mõnus mugavus, milleta suur osa autojuhte suvel liiklemist väga ette ei kujuta. Kuid nagu ikka: kõik mis liigub, see ka kulub. Täpselt sama kehtib ka kliimasüsteemi kohta.

Arvuti on hea abimees vigade tuvastamisel

Teadagi on talv märg ja vesine aeg ning auto elektroonikale ei meeldi see teps mitte. Siinkohal on abiks spetsiaalne diagnostikaseade, mis suudab tuvastada, kas ja mis täpsemalt sõiduki mootori- või elektroonikasüsteemis muret teeb.

Muidugi on esimene märk vigasest sõidukist, kui mõni tuluke armatuuris põlema süttib, ent alati ei pruugi hoiatav märgutuli põlema minna. Et saada sõiduki tehnilisest seisukorrast parem ülevaade, tasub sellele diagnostika teostada ka siis, kui pealtnäha miskit kummalist silma või kõrvu ei jää.

Oskajad ja hakkajamad autoomanikud teevad kõiki selliseid asju tihti omal käel, kuid sageli on mugavam ja kindlam pöörduda remonditöökoja poole.